Mitt liv...

Ja har funderat länge på att skaffa mig en blogg för att skriva av mig om mig själv mitt liv, mina tankar..... så nu har ja äntligen tagit mig i kragen att göra de...
Ja vill skriva här för att få folk att förstå vissa saker...

Jag är en tjej som är EXTREMT överviktig och då menar ja inte 5, 10 30 50 70 kilo utan 100 kilos övervikt o ja menar allvar me de, ja har vägt nästan 200 kg, hela mitt liv har jag varit överviktig... jag vet inte hur de är att vara smal ha en normal kropp... de är hemskt de går inte att föreställa sig om man inte har vart så här som jag...

Jag har bantat hela livet men inte gått ner, jo ja har gått ner några kilo o sen upp dubbelt... om ja hade 5 10 20 kilos övervikt så skulle ja va överlycklig, ja förstår inte dom som klagar att dom väger för mycket o då är dom smala, de är hemskt... Just då tänker ja att ja ta över min kropp så ska du få se hur de är att vara överviktig...

Nu tänker ni säkert att ja bara ätet godis, kakor, bullar, pizza, hamburgare, m.m bara skräp mat, men de är fel, visst ja ska inte ljuga ja äter allt de ja skrev men inte ofta alls, äter pizza, hamburgare el skräp mat kanske varanan månad.. så de är inte ofta, godis o sånt lite oftare.
Jag har varit dålig på att äta rätt hoppat ofta över måltider inte ätit mellanmål låtit de gått för länge innan man ätit mat... de har gjort mycket till att ja gått upp i vikt oxå... men så finns de fler orsaker oxå men de skriver ja längre fram om...

Men nu har ja sen i höstat ändrat ganska mycket så ja försöker äta helt efter tider o så, ja har lyckats gå ner 20 kilo vilket är bra :) men när man tänker sen hur mycket man har att gå ner mer så känns de hemskt..

Mitt självförtroende är i botten... är ofta deppig...deppig blir ja ofta för att människor är SÅ ELAKA ja tycker de är HEMSKT hur vissa kan bete sig som dom gör mot oss som är feta... vi har oxå ett liv, ja tror inte de finns nån som vill se ut så här, att vara knappt rörlig... när ja ser på program om fetma o övervikt så finns de dom som väger som mig o inte kan röra sig alls eller äns gå eller stå själv, då tänker ja vilken tur ja har som kan de me min vikt, ja försöker hålla igång så mycket ja bara kan, försöker vara ute o gå om dagarna, tränar på gym en två gånger i veckan, går de steg mätare som ger en sporre att gå mer för varje dag :)

ja tycker de är jätte jobbigt att vara ute bland folk, värre är de när man får höra en komentar eller att folk stirrar på en, det är fruktansvärt..

Jag är en helt normal vanlig tjej annars men har en helt fel kropp.

Jag har en del nära vänner men de är inte många, förr hade ja betydligt mera vänner, men de känns som om försvan ju mer ja gick upp i vikt, att dom skäms för mig... när ja tänker tillbaka så hade ja nån här på besök varje dag nästan... nu är de knappt nån här överhuvud taget... visst många har skaffat familj o så men ändå...

Att gå o handla kläder de finns knappt tanken till några få klädbutiker har lite större storlekar men då finns de knappt nå fina kläder... o hittar man nå så inte finns de i storlek 60... ja 60 är min kläd storlek, får ofta skicka efter kläder från nån katalog så när dom kommer så passar dom inte...

Nä nu ska ja inte skriva nå mer i dag, men ni har fått en lite bild av mig, ja kommer att skriva mer, om min vardag och så vad som händer i mitt liv...
Ha de så fint :)
Kram

Kommentarer
Postat av: Susanne

Lycka till på din viktresa, du är jätteduktig som gått ner 20 kg! Kram

2009-03-30 @ 10:10:10
URL: http://susannehallqvist.blogg.se/
Postat av: Helena

Hej

Kan säga att jag känner igen mig en del i det du skriver .Har själv gått ner 50 kilo på egen hand.

Känner nu att jag är nöjd med min vikt,och att allt har blivit lättare.Om du vill ha några tips på hur jag gjorde kan du bara säga till.

Lycka till,jag tror på dig.

Må så gott .

Kram Helena

2009-03-30 @ 14:47:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0